donderdag 5 januari 2012

Experimenten met verf.

Gisteren had ik een verfochtend met 2 cursisten. Zij hadden al eens eerder een basiscursus verven bij me gevolgd en we zouden nu wat gaan experimenteren.
Ik begon met een demonstratie marmeren op textiel. Mijn voorbeeldlapje heb ik later in een verfbadje gestopt. Ik vond de witte ondergrond niet zo leuk. Het resultaat zie je hieronder.


Het volgende experiment was stempelen met haargel. Je smeert je stempel dik in met gewone, goedkope haargel en drukt dan af op een lap. Gebruik een stevige ondergrond. Als je voldoende hebt gestempeld spuit je de stof licht nat met een bloemenspuit. Daarna kun je met een sprayflesje met verf over de lap gaan. De ondergrondlap was in dit geval geel.


In het voorjaar geef ik weer een workshop verven,  maar nu van een hele dag met een gezellige lunch.
Op mijn website: www.treeswolffers.com. vind je de datum en ook nog andere cursussen en workshops, die ik dit voorjaar geef.



1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat een leuke manier van verven! het zijn wel heel bijzondere proef lapjes geworden! Misschien een idee voor de Fibermaildag?