zondag 2 februari 2014

"Beweging" voor De-Uitdaging.

Het eerste thema voor de groep De-Uitdaging was "Beweging".

Daarbij dacht ik aan vallende blaadjes. Ik wilde er natuurproducten in gebruiken. Voor de ondergrond had ik nog een mooie lap liggen alleen in de verkeerde kleur. Geen probleem, want die verf je dan in de goede kleur en je maakt er een mooie ondergrond van.
Er lagen al een hele tijd mooie stukken boomschors op verwerking te wachten. Die kon ik er goed in gebruiken. Daarnaast had ik heel veel blaadjes nodig. Voor een deel heb ik die vrij geborduurd op de machine op soluvlies. Niet helemaal uitgespoeld, zodat ze nog enige stevigheid hielden. De andere blaadjes op vliesofix getekend en dubbelzijdig op stof gestreken en uitgeknipt. Toen de compositie gemaakt. De schors opgeplakt met montagekit. Daarna de blaadjes aan nylondraad geregen en op de schors bevestigd. Afgewerkt met een blaadje. Aan de onderkant reeg ik een kraal om het mooi te laten hangen.


Om in stijl te blijven heb ik het geheel aan een tak gehangen.


Detail van de bovenkant met schors.


3 opmerkingen:

Aart zei

Mooi quiltje, goede tip om boomschors met montage kit vast te zetten, had ik nooit aan gedacht.
http://quiltaart.blogspot.nl

marjolijn zei

Dat is weer een prachtig werkstuk geworden! Hoop hem binnenkort ook in het echt te mogen bewonderen!

Hannie de Beer zei

Een geweldig werk! Je hebt eer van je inspanning.